Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου 2014

Καινοτόμο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σχ. Έτους 2013-2014

Σας παρουσιάζουμε το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε το προηγούμενο σχ. έτος στο Νηπιαγωγείο μας

πατήστε εδώ για να το δείτε




ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος, έδειχναν ενδιαφέρον όλο το διάστημα που δουλεύαμε το θέμα.
Έμαθαν τις κατηγορίες των υλικών που ανακυκλώνονται , από πού παίρνουμε την πρώτη ύλη για να γίνουν αυτά τα υλικά και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα υπερκατανάλωσης και εξοικονόμησης ενέργειας , όσο αυτό είναι δυνατό σ΄ αυτή την ηλικία. Έμαθαν να συνεργάζονται και καλλιεργήθηκε η κριτική τους σκέψη. Δούλεψαν πολύ στα εικαστικά, επαναχρησιμοποιώντας διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και συνεργαζόμενα μεταξύ τους. Με τη δημιουργία του μπακάλικου στην τάξη, ήρθαν σε επαφή με τη γραφή, την αρίθμηση, την συναλλαγή και την επικοινωνία μεταξύ τους κατά την αγοραπωλησία των προϊόντων.
Το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα το μετέφεραν και στο σπίτι, αφού πολύ συχνά οι γονείς μας ανέφεραν ότι τους έκαναν «παρατηρήσεις» αν κάτι δεν το έριχναν στην ανακύκλωση.
Η συμμετοχή των γονέων ήταν άψογη σε ότι και να τους ζητήθηκε π.χ Να φέρουν τα παιδιά στο σχολείο ένα λουλούδι μέσα σε μια ανακυκλώσιμη συσκευασία.
Γενικά το πρόγραμμα κύλησε πολύ καλά και μείναμε όλοι ικανοποιημένοι από την πορεία του και το τελικό αποτέλεσμα.
Είναι ένα θέμα πολύ χρήσιμο και επίκαιρο. Όλα τα νηπιαγωγεία κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθούν με το θέμα αυτό, γιατί στο Νηπιαγωγείο μπαίνουν οι βάσεις και διαμορφώνονται οι χαρακτήρες των παιδιών. Από αυτή την ηλικία τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής, όπως είναι η φροντίδα του Περιβάλλοντος.
Έχουν επιτευχθεί οι περισσότεροι από τους στόχους που έχουμε θέσει. Πιστεύουμε ότι θα τους γίνει τρόπος ζωής και στη συνέχεια. Θεωρούμε ότι έχουν μπει γερές βάσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Γι’ όλα τα παραπάνω εμείς νιώθουμε πολύ περήφανες και ικανοποιημένες που βάλαμε το δικό μας λιθαράκι.




Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Δραστηριότητα γνωριμίας σε ζευγάρια

«Βρίσκω το ζευγάρι μου»
τυπωμένες σε χρωματιστό και σκληρό χαρτί εικόνες ανθρώπων , σε δυο χρώματα (π.χ. γαλάζια και κίτρινα).Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Η δασκάλα μοιράζει με τυχαία επιλογή τα ανθρωπάκια στα παιδιά. Εξηγεί στους μαθητές ότι όταν αρχίσει η μουσική, όλα τα παιδιά κινούνται στο χώρο. 



Όταν όμως αυτή σταματήσει, το κάθε  παιδί θα πρέπει  να  βρει ένα  άλλο  παιδί  που να έχει ένα διαφορετικό χρώμα από το δικό του και να γίνει ζευγάρι. Τονίζει ότι θα πρέπει να είναι μόνο δυο παιδιά. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται δυο – τρεις φορές.



 Κατά την τελευταία επανάληψη τα ζευγάρια βρίσκουν έναν χώρο στην τάξη, που θα είναι το σπίτι τους (σε σημείο που να είναι στο οπτικό πεδίο της δασκάλας).Καλούνται επίσης, να καθίσουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να βλέπει καλά ο ένας τον άλλο. 
«Μάθε ποιος είμαι»
Το παιχνίδι συνεχίζεται. Το ένα παιδί συμπληρώνει το ανθρωπάκι σύμφωνα με τις οδηγίες του δεύτερου παιδιού. Στη συνέχεια οι ρόλοι εναλλάσσονται.. Η δασκάλα θέτει τα παρακάτω ερωτήματα στα οποία το ένα παιδί απαντά στο άλλο και αυτό με τη σειρά του ζωγραφίζει ανάλογα το ανθρωπάκι.
Η / ο εκπαιδευτικός εξηγεί το παιχνίδι στα νήπια:
Το κάθε ανθρωπάκι είναι ο φίλος σας. Αλλά δεν έχει ρούχα, μαλλιά ή μάτια. Εσείς θα τα σχεδιάσετε σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δίνει ο ένας στον άλλο.Δίνονται στα νήπια μαρκαδόροι με την εντολή να περιμένουν τις ερωτήσεις από τη δασκάλα. Οι ερωτήσεις μπορεί να έχουν την παρακάτω μορφή:
Πες στο ζευγάρι σου :
-Ποιό είναι το αγαπημένο σου χρώμα; Ζωγράφισε με αυτό τα ρούχα του φίλου σου (πάνω στο ανθρωπάκι)
- Τι χρώμα έχουν τα μαλλιά σου;
- Τι χρώμα έχουν τα μάτια σου;
-Με τι σου αρέσει να παίζεις;
Ποιο είναι το όνομά σου; (το κάθε παιδί μπορεί να αντιγράψει το όνομα από το καρτελάκι που γράφει το όνομα του ζευγαριού του, με όποιον τρόπο μπορεί. (Η νηπιαγωγός  προσφέρει τη βοήθειά της σε ορισμένα παιδιά που δυσκολεύονται περισσότερο).







Και ιδού το αποτέλεσμα!!!!!!! Όλα μας τα ζευγάράκια!!!!!



ΠΗΓΗ: Δραστηριότητες της Νηπιαγωγού Ράνιας  Ιατροπούλου 

Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

Δραστηριότητες προσανατολισμού στο χώρο

Διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με τις έννοιες χώρου.
Η νηπιαγωγός δείχνει στα νήπια τι πρέπει να κάνουν λέγοντας ταυτόχρονα και τι κάνει:«Περνώ μέσα από το στεφάνι, πηδώ πάνω από το τουβλάκι……..κ.α.» Τα νήπια καλούνται να :

περάσουν μέσα από το στεφάνι,


να πηδήξουν πάνω από το τουβλάκι,


 να περπατήσουν γύρω γύρω από τον κώνο,



να ανέβουν πάνω στο καρεκλάκι

 να κατέβουν πηδώντας κάτω στη μοκέτα 
 

και ταυτόχρονα περιγράφουν αυτό που κάνουν 



Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014

Ένα τραγούδι-φάρμακο! Καλημέρα…με το δικό μας τρόπο!

Ένα πολύ ωραίο τραγούδι ειδικά για τις πρώτες μέρες.    

   

Γράφει η Χρυσάνθη Δενδρή
Το πρώτο τραγούδι που γεννήθηκε στο elniplex
Συνταγογράφος:
 , Απόστολος Πάππος.
Εκτέλεση συνταγήςΧρυσάνθη Δενδρή
Το “Καλημέρα” είναι εδώ για να σας φτιάξει το κέφι!
Οδηγίες χρήσης για γρηγορότερα αποτελέσματα:
Τραγουδήστε το τουλάχιστον 3 φορές την ημέρα, με ή χωρίς τα παιδιά: μέσα στην τάξη, στην αυλή, στο αυτοκίνητο, στο σπίτι.
Τα αποτελέσματα με χρήση μέσα στο μπάνιο, είναι απλώς θεαματικά (…λόγω ακουστικής).
Παρενέργειες: καλή διάθεση, πλατύ χαμόγελο και… “κόλλημα” στη μαγική λέξη: “ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑ… ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑ… ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑ…”!                 
Τελικά είναι ωραίο καμιά φορά να κολλάει η βελόνα........                     





Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ


  • Γονείς, να δίνετε στα παιδιά συνεχή, συνεπή, τρυφερή φροντίδα. Είναι τόσο αναγκαία για την υγεία της ψυχής, όσο η τροφή για το σώμα.
  • Να δίνετε γενναιόδωρα το χρόνο και την κατανόησή σας. Το να παίζετε με το παιδί και να του διαβάζετε έχει μεγαλύτερη σημασία από ένα τακτικό, οργανωμένο σπίτι.
  • Να του προσφέρετε καινούργιες εμπειρίες και να του μιλάτε πολύ από τη μέρα που θα γεννηθεί. Οι νέες εμπειρίες πλουτίζουν το μυαλό του.
  • Να ενθαρρύνετε το παιδί να παίζει και μόνο του και μ΄ άλλα παιδιά, να εξερευνά, να μιμείται, να δημιουργεί, να φτιάχνει πράγματα, να φαντάζεται.
  • Να επαινείτε την προσπάθεια περισσότερο από το αποτέλεσμα.
  • Να του δίνετε όλο και περισσότερη ευθύνη. Η υπευθυνότητα, όπως όλες οι ικανότητες, χρειάζεται εξάσκηση για να μαθευτεί.
  • Να μην ξεχνάτε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό.
  • Ο τρόπος που δείχνετε δυσαρέσκεια να ταιριάζει με την προσωπικότητα του παιδιού, την ηλικία και τη νοημοσύνη του.
  • Ποτέ να μην το φοβερίζετε ότι θα πάψετε να το αγαπάτε ή ότι θα το διώξετε. Το φέρσιμό του μπορεί να το απαρνείστε, αλλά όχι το ίδιο το παιδί.
  • Μην περιμένετε ευγνωμοσύνη – το παιδί σας δεν ζήτησε να γεννηθεί, εσείς πήρατε αυτή την απόφαση.
Ακολουθούν άλλες «δέκα εντολές», για την επιβίωση των γονιών κατά τη διάρκεια της ανατροφής των παιδιών:

  • Να συνεχίσετε να πιστεύετε ότι είστε άνθρωποι με δικά σας δικαιώματα και αφού αποκτήσετε παιδί! Το ότι τα παιδιά είναι άνθρωποι το ανακαλύψαμε τελευταία, καιρός να ξαναθυμηθούμε ότι το ίδιο ισχύει για τη μητέρα και τον πατέρα.
  • Να μοιράζετε δίκαια και ίσα το χρόνο προκειμένου να έχετε αρκετό χρόνο και για τον εαυτό σας, ώστε να μην έλθει ποτέ η στιγμή που θα πείτε «έφαγα τα καλύτερά μου χρόνια για σένα… και τώρα να η ανταμοιβή!».
  • Να καλύπτετε τις ανάγκες σας, επαγγελματικά και συναισθηματικά, για να μην χρειαστεί αργότερα να ζείτε τη ζωή σας μέσω της ζωής του παιδιού σας.
  • Να προσπαθείτε να είστε σίγουροι για το τι πιστεύετε και τι θέλετε για τα παιδιά και να τους το λέτε καθαρά και ξάστερα. Και λάθος να είναι, καλύτερα σίγουροι, παρά γεμάτοι αμφιβολίες και διπλά μηνύματα.
  • Δεχτείτε ότι είστε υπεύθυνοι ίσως μόνο για το 50% αυτών που κάνουν και αυτών που θα γίνουν. Το άλλο 50% ανήκει στη φύση, στο περιβάλλον, στην κληρονομικότητα, στη δική τους προσωπικότητα.
  • Να θυμάστε ότι ένας από τους σκοπούς μας είναι η ομαλή συμβίωση, το να γλεντάμε και να  χαιρόμαστε με τα παιδιά μας. Αυτό είναι εφικτό ακόμα και με τα πιο δύσκολα παιδιά.
  • Φροντίστε να αισθάνεστε σίγουροι για τον εαυτό σας, γιατί όσες δυσκολίες κι αν υπάρχουν όσο είναι μικρά, η μεγάλη δοκιμασία έρχεται με την εφηβεία.
  • Να κατανοήσετε εγκαίρως ότι τα παιδιά σας είναι ξεχωριστοί, διαφορετικοί άνθρωποι. Το τι λένε, τι φοράνε και τι κάνουν – από ένα σημείο και μετά – είναι δική τους ευθύνη.
  • Να μη δέχεστε από τα παιδιά σας συμπεριφορές που δεν θα ανεχόσασταν ποτέ από κάποιον μεγάλο. Αυτό το μήνυμα πρέπει κανείς να το δίνει εγκαίρως. Δεν ανέχομαι να με φτύνει κάποιος ή να με ξυπνάει όταν κοιμάμαι το μεσημέρι. Δε λέω «άστο είναι μικρός ακόμα», αλλά με τρόπο που να καταλάβει του το εξηγώ, ακόμα κι όταν είναι δύο χρονών, όχι αναγκαστικά «για χάρη του», «για το καλό του», αλλά «για χάρη μου», «για το καλό μου».
  • Φροντίστε να είστε σε θέση, κάποια στιγμή στο μέλλον όταν μεγαλώσουν, να τους πείτε ειλικρινά «δεν μου χρωστάς τίποτα» κι αυτή να είναι η αλήθεια σας!

Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2014

Αρχή σχολικής χρονιάς.Παραμύθι για την προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο

 "ΔΕΝ ΠΑΩ ...ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ!!!!"   

(Από τα γλυκοΜΥΘΙΑ της Pitsina !!!)

Ένα υπέροχο παραμύθι της Pitsina (Ελένη Τ.) για την αρχή της σχολικής χρονιάς, τη διαχείριση του φόβου του αποχωρισμού, την προσαρμογή στο νηπιαγωγείο.....για παιδιά και γονείς.          

Χρησιμοποίησα το καταπληκτικό παραμύθι της Pitsina και έφτιαξα ένα ηλεκτρονικό βιβλίο για την αρχή της σχολικής χρονιάς.


Πιστεύω να σας αρέσει !!!!

Μαθαίνω τη γλώσσα μου Α'-Β' Δημοτικού, On line εκπαιδευτικό λογισμικό


Κάντε κλικ στην εικόνα



Τίτλος:Μαθαίνω τη Γλώσσα μου


Γνωστικό Αντικ.:
Ελληνική Γλώσσα, Μελέτη Περιβάλλοντος
  

Βαθμίδα Εκπαίδευσης:
Νηπιαγωγείο Δημοτικό

Κατηγορία:
Διαθεματικά

'Εργο/Κατασκευαστής:

Έργο: ΠλειάδεςΕνότητα: Νηρηίδες
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: "Κοινωνία της Πληροφορίας", Μέτρο 1.2, Γ΄ΚΠΣ
Ανάδοχος Φορέας Έργου: Εκδόσεις Καστανιώτη Α.Ε.



Αναλυτική Περιγραφή:

Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο, που σαν στόχο έχει τη γλωσσική
καλλιέργεια μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου, της Α’ και Β’ τάξης Δημοτικού 
και μέσω αυτής, στην εξοικείωση τους με ευρύτερα θέματα που αφορούν τον κόσμο που τους περιβάλλει. Μέσα από μια μεγάλη ποικιλία κειμένων (ημερολόγιο, πίνακας δρομολογίων, επιγραφές καταστημάτων, προσκλήσεις, πινακίδες, επαγγελματικές κάρτες, γράμματα, σήματα κυκλοφορίας, χάρτες, λεζάντες, φυλλάδια, κείμενα με οδηγίες κ.α.) και ένα εύρος διαφορετικών ειδών δραστηριοτήτων (πολλαπλής επιλογής, σωστού ή λάθους, επιλογής από λίστα, αντιστοιχίσεων, τοποθέτησης σε λίστες, συμπλήρωσης κενών, παραγωγής κειμένων, επίλυσης σταυρόλεξων, εικονόλεξων κ.α.), οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανοούν και παράγουν προφορικό και γραπτό λόγοπροσεγγίζουν επιστημονική και ακαδημαϊκή γλώσσα κατάλληλη για την ηλικία τους, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, ανακαλύπτουν τη δομή της γλώσσας και ταυτόχρονα εξερευνούν τον κόσμο που τους περιβάλλει με παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο.
 Το συγκεκριμένο λογισμικό διατίθεται ελεύθερα για εκπαιδευτική χρήση.

  ΠΗΓΗ:http://www.e-yliko.gr/Lists/List40/DispForm.aspx?ID=162