Τρίτη, 14 Ιουνίου 2016

Μια ακόμα σχολική χρονιά έφθασε στο τέλος της!!!

Μια ακόμα σχολική χρονιά έφθασε στο τέλος της και τα συναισθήματα πάντα ανάμεικτα...με γλυκές αναμνήσεις, δημιουργικές στιγμές, ενέργεια, δράσεις, συναισθήματα, συγκινήσεις…!!!! Ειδική αναφορά θα ήθελα να κάνω στα νηπιάκια μας, που γι’ αυτά τελειώνει μια σημαντική περίοδος της ζωής τους και θα ανοίξουν τα φτερά τους, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους, με τολμηρή θέληση, για μια νέα κι εξίσου σπουδαία, στο Δημοτικό Σχολείο. Σας ευχόμαστε από καρδιάς, καλή πρόοδο  και να αντιμετωπίζετε την ζωή σας, σαν να βρίσκεστε στο Νηπιαγωγείο.......με αισιοδοξία, δημιουργικότητα, συνεργασία, χαρά, ευτυχία, παιχνίδι!!!! Τα προνηπιάκια μας, θα τα περιμένουμε το Σεπτέμβρη, με γεμάτες τις μπαταρίες, να αρχίσουμε και πάλι τη δουλειά, τη νέα σχολική χρονιά!  
 Αγαπημένα μας παιδιά σας ευχαριστούμε πολύ για τα τόσο όμορφα συναισθήματα που μας κάνετε να νιώθουμε!!

Ένα μικρό δείγμα των εργασιών μας  από τη φετινή μας, σχολική χρονιά !!!     

Μαζί με τις υπόλοιπες αναμνήσεις από το Νηπιαγωγείο, τα παιδιά θα πάρουν και τα βιβλία που φτιάξαμε φέτος, με τις εργασίες τους,το portfolio, την δανειστική βιβλιοθήκη, τα προγράμματα που συμμετείχαμε,  τα βίντεο με τις γιορτές, τις φωτογραφίες με τις δραστηριότητες όλης της σχολικής χρονιάς και τα αναμνηστικά αποφοίτησης!!!!







Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις συναδέλφους Νηπιαγωγούς, Βράνα Βίκυ, Χριστακοπούλου Λίνα και Χατζηαντωνίου Έλσα, για την άψογη συνεργασία που είχαμε την σχολική χρονιά που μας πέρασε, καθώς επίσης και στους γονείς, για την στήριξη τους σε κάθε προσπάθεια που καταβάλαμε σαν Σύλλογος Διδασκόντων.


...ΡΑΝΤΕΒΟΥ  ΤΟΝ  ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ !!! 




Κυριακή, 5 Ιουνίου 2016

To τραγούδι της ανακύκλωσης

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ από το 1972 για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα.



Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας "Ανακύκλωση" Μάθαμε και ζωγραφίσαμε το παρακάτω τραγούδι

Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2016

Τι πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί πριν από τη γραφή

Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια



Πολλοί γονείς έρχονται στο τμήμα Εργοθεραπείας με κύριο αίτημα: "Να μάθει το παιδί μου να γράφει!".

Δεν χρειάζεται ένα παιδί να πάρει μόνο ένα μολύβι για να γράψει.

Υπάρχουν αρκετές δεξιότητες και ορόσημα που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί προτού αρχίσει να γράφει!!
Οπότε ας δώσουμε χρόνο στα παιδιά, αλλά και στους Εργοθεραπευτές που ασχολούνται με παιδιά, να εξελίξουν και να εδραιώσουν βασικές δεξιότητες..

Αισθητικοκινητικά στοιχεία που επηρρεάζουν την γραφή

Αισθητηριακά

Απτικά και ιδιοδεκτικά: Δίνουν πληροφορίες όσον αφορά την λαβή του εργαλείου γραφής, της γόμας, της επιφάνειας και του μέσου γραφής.
 Οπτικά: Επιτρέπει την σάρωση της γραμμής, διατήρηση της οπτικής αναζήτησης, και εστίαση σε σταθερό κείμενο και σχηματισμό των γραμμάτων.
 Κιναίσθηση: Παρέχει επανατροφοδότηση σχετικά με την έκταση, το βάρος και την κατεύθυνση της κίνησης, επιτρέποντας κατάλληλη πίεση στο μολύβι και κατευθύνοντας το εργαλείο γραφής.
 Σταθερότητα σχήματος: Καθιστά ικανό το παιδί να διακρίνει ανάμεσα στους αριθμούς, τα γράμματα, και τις λέξεις που μοιάζουν.
 Θέση στον χώρο: Επηρρεάζει την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των γραμμάτων, των λέξεων και των αριθμών, την τοποθέτηση των γραμμάτων πάνω και ανάμεσα στις γραμμές, και την χρησιμοποιήση καταλλήλως των περιθωρίων.
 Οπτικό κλείσιμο: Καθιστά ικανό το παιδί να ορίσει ποιά γράμματα έχουν σχηματιστεί πλήρως .

Νευρομυικά

 Μυικός τόνος: Επιτρέπει την διατήρηση του παιδιού σε όρθια θέση, καθώς και την σταθερότητα και κινητικότητα του άνω άκρου.
 Δύναμη: Το παιδί πρέπει να έχει τη δυνατότητα μιας σταθερής σύλληψης και θέσης του εργαλείου γραφής κατά τη διάρκεια του χρόνου.
  Στασικός έλεγχος: Επηρρεάζει την ικανότητα του παιδιού να κάνει ορθοστατικές προσαρμογές κατά την γραφή σε διάφορες θέσεις.

Κινητικά

 Πέρασμα της μέσης γραμμής του σώματος: Βοηθάει στην γραφή σε ένα οριζόντιο επίπεδο διασχίζοντας τη μέση γραμμή του σώματος χωρίς διακοπή ή διάσπαση της προσοχής.
 Αμφίπλευρη οργάνωση: Δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να χρησιμοποιήσει συμμετρικές και ασύμμετρες κινήσεις του χεριού, έτσι ώστε να κρατάει το εργαλείο γραφής και να σταθεροποιεί το χαρτί.
 Πλευρίωση: Επιτρέπει την κυριαρχία και σταθερότητα του ενός χεριού για την γραφή.
 Πράξη: Επηρρεάζει την ικανότητα σχεδίασης, ακολουθίας και εκτέλεσης της μορφής των γραμμάτων και προετοιμάζει για την δημιουργία των λέξεων.
 Λεπτός συντονισμός και ιδιαίτερα στους χειρισμούς της άκρας χείρας: Παρέχει την κινητικότητα του μολυβιού από την παλάμη στα δάχτυλα, προσαρμόζοντας τον άξονα του μολυβιού στα δάχτυλα για γράψιμο (κάθετη μετατόπιση) και στροφή του μολυβιού για σβήσιμο (σύνθετη περιστροφή).
 Οπτικοκινητικός συντονισμός: Eπιδράει στην ικανότητα αναπαραγωγής γραμμάτων και αριθμών με ακρίβεια, του χρωματίσματος εντός ορίων ενός πλαισίου και της ιχνηλασίας.

Πηγή: Occupational Therapy for children, J. Case-Smith, A.S. Allen, P.N. Pratt

Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά για την ωρίμανση και την εξέλιξη μιας αποτελεσματικής διαδικασίας γραφής. Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ο εργοθεραπευτής να αναγνωρίζει κατά την αξιολόγηση, που υπολείπεται ή δυσκολεύεται ένα παιδί και δεν αποδίδει ικανοποιητικά στην γραφή ή αν έχει Δυσγραφία, αλλά εξίσου ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι και ο γονιός να καταννοήσει τα στάδια που χρειάζονται για την βελτίωση της γραφοκινητικότητας του παιδιού του. Η συμμετοχή του γονιού και η συνεργασία του με τον εργοθεραπευτή είναι απαραίτητα για την βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού.