Πέμπτη, 26 Απριλίου 2018

Συνεργατικό πρόγραμμα eTwinning "Learning through Heidi's eyes-Μαθαίνοντας με τη Χάιντι"





Περιγραφή έργου
Τα παιδιά γνωρίζουν τη μικρή, χαμογελαστή Χάιντι και μέσα από τις περιπέτειές της στις ελβετικές Άλπεις και στην κοσμική μεγαλούπολη διαμορφώνουν αξίες και στάσεις ζωής απέναντι στη διαφορετικότητα, τη φιλία, την αγάπη, τον σεβασμό, τη μόρφωση

Στόχοι

  • να αναπτύξουν σεβασμό κι εκτίμηση για τη φύση
  • να κατανοήσουν τη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και στο φυσικό του περιβάλλον
  • να διδαχθούν αξίες όπως ο σεβασμός, η φιλία, η αγάπη,
  • να γνωρίσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους
  • να κατανοήσουν τη διαφορετικότητα, την αναπηρία
  • να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν απλά web 2.0. εργαλεία
  • να κάνουν ερωτήσεις, να λάβουν αποφάσεις, να κάνουν συγκρίσεις, να εξερευνήσουν, να ανακαλύψουν μα πάνω από όλα να διασκεδάσουν μαθαίνοντας

Η πρώτη μας ενημερωτική συνάντηση με το ομάδα του project

τα παιδιά ενημερώθηκαν για το twinspace, γνώρισαν το logo του eTwinning, το ζωγράφισαν και έφτιαξαν το παζλ στο twinspace

Βάλαμε στο χάρτη της σημαίες των χωρών που συμμετέχουν στο έργο


Για να γνωριστούμε μεταξύ μας τα συνεργαζόμενα σχολεία χρησιμοποιήσαμε διάφορα εργαλεία όπως:


Στο padlet.com αναρτήθηκαν βίντεο και φωτογραφίες από όλα τα μέλη του έργου

 https://padlet.com/ebaki78/ckgo3xe6245f

Παρουσίαση βίντεο και φωτογραφιών των σχολείων μας στο πολυμεσικό εργαλείο thinglink.com
 
Η δική μας παρουσίαση

και στο youtube

Στο padlet.com συστηθήκαμε οι εκπαιδευτικοί


October activities - Δραστηριότητες Οκτωβρίου: 
Τον Οκτώβριο ξεκινήσαμε τις πρώτες συνεργατικές δραστηριότητες.


Διαβάσαμε το βιβλίο με την ιστορία της Χάιντι

είδαμε το 2ο επεισόδιο



Ζωγραφίσαμε τη Χάιντι....

Παίξαμε με τη Χάιντι...... 
online παιχνίδια που ανέβασαν όλα τα συμμετέχοντα σχολεία στην πλατφόρμα twinspace.

Αντιστοίχισε την εικόνα με τη σωστή λέξη - Match the image with the correct word




φτιάξαμε puzzle 


Φθινόπωρο με τη Χάιντι

Είδαμε το επεισόδιο 8 που αναφέρεται στο Φθινόπωρο

Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το επεισόδιο

και μια ομαδική ¨Η Χάιντι και οι φίλοι της στις Άλπεις"
Αποφασίσαμε να κάνουμε μια συνεργατική ζωγραφική με το awwapp.com
το συνεργατικό μας αποτέλεσμα

Ολες οι συνεργατικές ζωγραφιές ανέβηκαν σε ενα padlet

 Όλα τα μέλη του έργου αποφασίσαμε να βάλουμε για λογότυπο του προγράμματος μας,  μια ζωγραφιά από αυτές τις συνεργατικές. Ετσι κάναμε ψηφοφορία. Κάθε σχολείο ψήφισε την ζωγραφιά που του άρεσε περισσότερο εκτός από την δική του. Η δική μας ψηφοφορία έγινε στο easypolis




Για την ψηφοφορία οι συνεργατικές ζωγραφιές ανέβηκαν στο dotstorming όπου το κάθε σχολείο πλέον ψήφισε την ζωγραφιά που επέλεξαν τα παιδια

Tο λογότυπο του προγράμματός μας είναι η συνεργατική ζωγραφιά του 2ου Νηπιαγωγείου Αλίαρτου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κατερίνης

Το συνεργατικό τρένο της Χάιντι έφτιαξε για όλα τα σχολεία η Εύη Καρέλλα και είναι μία πολυμεσική εικόνα στο thinglink.com  Το τρένο αυτό θα περάσει απ' όλες τις ευρωπαϊκές χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και θα γεμίσει από φωτογραφίες και πληροφορίες για την κάθε χώρα.


Το κολάζ με τις φωτογραφίες από την Ελλάδα,προστέθηκε στο τρενάκι της Χάιντι

Χρησιμοποιώντας το εργαλείο postermywall.com εργαστήκαμε συνεργατικά με το 7ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων ετοιμάζοντας την παρακάτω αφίσα.

σε πίνακα padlet όλες οι συνεργατικές αφίσες μας

Let's sing a song-Ας τραγουδήσουμε ένα τραγούδι

τραγουδήσαμε και μας τραγούδησαν







Σε padlet το συνεργατικό Let' s"sing a song"

 
Βγήκαμε στην αυλή του σχολείου μας μια φωτογραφία φθινοπωρινή  για το συνεργατικό μας άλμπουμ

που μπορείτε να δείτε  εδώ

Ζητήσαμε από τους γονείς των παιδιών μας να φωτογραφίσουν φθινοπωρινά τοπία και να μας τα στείλουν.Αποτέλεσμα το δικό μας φθινοπωρινό άλμπουμ

Noveber activities - Δραστηριότητες Νοεμβρίου: 
Συνεχίζοντας τις δράσεις για το πρόγραμμα etwinning "Μαθαίνοντας με τη Χάιντι" ένα πρωινό έλαβα στο κινητό μου την παρακάτω  εικόνα
η οποία είναι ένας QR κώδικας
 (Ο κώδικας QR είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων. Το "QR" προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων "Quick Response" (Γρήγορη Ανταπόκριση), γιατί οι δημιουργοί του είχαν ως κύριο σκοπό τα δεδομένα, που περιέχονται στον κώδικα, να αποκωδικοποιούνται με μεγάλη ταχύτητα. Μέσα σε ένα κώδικα QR μπορεί να αποθηκευτεί, π.χ., ένας σύνδεσμος προς μια ιστοσελίδα. Ο χρήστης σαρώνει με το κινητό του τηλέφωνο τον κώδικα QR και πλοηγείται αυτόματα στην ιστοσελίδα. Οι χρήστες μπορούν, επίσης, να δημιουργήσουν και να εκτυπώσουν τους δικούς τους κώδικες QR με χρήση διάφορων ελεύθερων λογισμικών παραγωγής κώδικα QR που υπάρχουν στο δίκτυο. Μέσα μπορούν να αποθηκεύσουν όποιο μήνυμα θέλουν.https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82_QR)

Η εικόνα αυτή είχε μέσα της κρυμμένη μια πληροφορία την οποία είδαμε και σκανάραμε. Η πληροφορία ήταν η εξής:  "Η Ασπρούλα εξαφανίστηκε! Ο Πέτερ έψαξε παντού μα δεν την βρήκε πουθενά. Η Χάιντι είναι πολύ στεναχωρημένη. Μα ο αετός που πετάει ψηλά και τα βλέπει όλα, της είπε πως είδε την Ασπρούλα να κατευθύνεται προς τον Όλυμπο. Μπορείτε να βοηθήσετε τη Χάιντι να βρει την αγαπημένη της κατσικούλα;" Αποφασίσαμε όλοι μαζί  να κάνουμε ένα power point με τις δράσεις μας και με κάποιες πληροφορίες για τον Ολυμπο για τον εντοπισμό της μικρής κατσικούλας. Τα σχολεία της Ελλάδας προκειμένου να συνεχίσουμε τις δράσεις μας χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Μια ομάδα ήταν των μεμονωμένων πόλεων(Αλίαρτος, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Φάρσαλα, Προσοτσάνη), μια ομάδα των σχολείων της Θεσσαλονίκης και μια των σχολείων της Κατερίνης. Η ομάδα της Γαλλίας και της Ιταλίας θα συνεχίσουν και θα δώσουν τέλος στην αναζήτηση της Ασπρούλας. Σε τηλεδιάσκεψη που έγινε μεταξύ των εκπαιδευτικών έγινε η κλήρωση για να δούμε με τι θα ασχοληθεί η κάθε ομάδα. Τα  αποτελέσματα της κλήρωσης:

1η ομάδα μεμονωμένων πόλεων-σπορ βουνού, 2η ομάδα Θεσσαλονίκης-μυθολογία , 3η ομάδα Κατερίνης-χλωρίδα πανίδα.

 Το δικό μας σχολείο με την ομάδα της Θεσσαλονίκης θα ασχοληθεί με τον Όλυμπο- Μυθολογία. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την αναζήτηση της αγαπημένης κατσικούλας της Χάιντι. Το επόμενο πρωινό γονείς και παιδιά είδαν μια αφίσα animal alert στον πίνακα ανακοινώσεων
Μεγάλη στεναχώρια έπεσε. Το θέμα της συζήτησης της ημέρας μέσα στην τάξη. Ήρθε κι ένα βίντεο με μήνυμα στον υπολογιστή μας. Οση ώρα το ακούγαμε τα παιδιά είχαν μεγάλη αγωνία.


Κι εκεί που  αναρωτιόμασταν τι να κάνουμε για να βοηθήσουμε ήρθε ένα γράμμα από την Χάιντι.
Διαβάσαμε το γράμμα. 
Το είπαν και στις ειδήσεις.Βρήκαμε το κανάλι που το είπε στις ειδήσεις στην τηλεόραση.

Η κινητοποίηση για να βρεθεί η κατσικούλα μεγάλη. Αφίσες μπήκαν παντού (Εύη Καρέλλα) 
Και ζωγραφίσαμε τη Χάιντι που ψάχνει την Ασπρούλα στον Όλυμπο

Τα παιδιά προσπαθώντας να βοηθήσουν την Ασπρούλα να βρει τι είναι εκείνο το κίτρινο αντικείμενο μέσα στο χορτάρι, της έστειλαν έναν γρίφο….
το περιεχόμενο του γρίφου
Ενημερώνουν την Ασπρούλα πως ο θεός στον οποίο αναφέρεται ο γρίφος είναι ο Ζευς ή Δίας «Πατέρας Θεών και Ανθρώπων», ο βασιλιάς του Ολύμπου
 και αρχηγός του δωδεκάθεου, άρχοντας των κεραυνών, τιμωρός, προστάτης, και πολέμαρχος. Οι Έλληνες τον έλεγαν και «Ξένιο Δία», καθώς ήταν ο προστάτης της φιλοξενίας.

 Μιλήσαμε για το Θεό Δία 

και ζωγραφίσαμε 
 Είναι προστάτης των θεών, σύμβολό του ο κεραυνός και ζει στον Όλυμπο

Μέσα από τις περιπέτειες της κατσικούλας- Ασπρούλας μάθαμε για τον Όλυμπο, την χλωρίδα και την πανίδα του,τα σπορ του βουνού, για τους θεούς του Ολύμπου και τις Αλπεις. 
Ολες οι δράσεις των μελών σε ένα padlet
και σ΄ένα power point 

Τελικά η κατσικούλα βρέθηκε στις Αλπεις να κάνει Snowboard.
Τέλος καλό όλα καλά!!!!!

December activities -Δεκέμβριος με τη Χάιντι
Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες. Στο e-twinning πρόγραμμα μας ασχοληθήκαμε μ' αυτήν την τόσο σπουδαία ημέρα.

3rd December-International day of persons with disabilities-Meet Klara

Το συνεργατικό e-book που δημιουργήθηκε από όλα τα μέλη του προγράμματος.Τα παιδιά κάθε σχολείου είπαν τι μπορεί κάνει η Κλάρα...

Klara's collaborative e-book



Παρουσιάσαμε ένα βίντεο 'Η Αργυρώ γελάει" από το ομώνυμο βιβλίο "Susan Laughs" της Jeanne Willis (Author) και του Tony Ross (Illustrator)με σκοπό την κατανόηση από τους μαθητές, των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Με αφορμή το βίντεο τα νήπια ζωγράφισαν τι μπορεί κάνει η φίλη της Χάιντι, η Κλάρα
και η ατομική αφίσα του κάθε νηπίου
οι  δραστηριότητες των σχολείων σε padlet

Η ομαδική μας αφίσα για την "Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες"

 Christmas in our school
Χριστούγεννα πλησίαζαν και υλοποιήσαμε διάφορες δράσεις, που έφεραν τα παιδιά πιο κοντά στο πνεύμα των Χριστουγέννων!

Ηλεκτρονικές κάρτες σε μία πολυμεσική εικόνα στο thinglink.com

Σε μία πολυμεσική εικόνα στο thinglink όλα τα μέλη του προγράμματος "στόλισαν" το χριστουγεννιάτικο δέντρο με ηλεκτρονικές κάρτες, που
έφτιαξαν με τα παιδιά στην τάξη και τις μοιράστηκαν με τα υπόλοιπα σχολεία.

Οι δικές μας ευχές σε βίντεο στο kizoa.com

Christmas zumba

Συνεργατική τηλεδιάσκεψη με zumba

 Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ!!!! Και θέλησαν να το επαναλάβουμε!!!!!

Το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης με τη Χάιντι
 

January activities-Δραστηριότητες Ιανουαρίου
Συνεχίζοντας τις δράσεις στο πρόγραμμα ασχοληθήκαμε με την ζωή της Χάιντι στο χωριό και στην πόλη. Είδαμε χωριά και πόλεις και μιλήσαμε για τις διαφορές τους. Παρακολουθήσαμε τα επεισόδιο 6(χωριό) 

και το 22(πόλη) 

Ζωγραφίσαμε την Χάιντι στην πόλη και στο χωριό ατομικά



  και το δικό μας χωριό όπως θέλουμε να είναι
Παίξαμε παιχνίδια on line που δημιούργησαν τα μέλη του προγράμματος
χωριό- πόλη
Κατασκευάσαμε μια πόλη κι ένα χωριό με τουβλάκια
Και χτίσαμε χωριά και πόλεις στο city creator στον υπολογιστή




Η συνεργατική δραστηριότητα αυτής της δράσης, ήταν τα σχολεία που ήταν από χωριό, να χτίσουν όλα μαζί ένα χωριό στο city creator και τα σχολεία της πόλης να χτίσουν μια πόλη. Εμείς ήμασταν στην ομάδα για το χωριό.  Η εικόνα που μας έστειλαν....


Προσθέσαμε κι εμείς και το στείλαμε στο επόμενο σχολείο


Ζωγραφίσαμε τη Χάιντι και τον παππού της στην πόλη. Ο παππούς την πηγαίνει στο σχολείο



Τα παιδιά είπαν: -Η Χάιντι παππού, πρέπει να πάει στο σχολείο, γιατί πρέπει να γνωρίσει πολλά παιδιά, να παίζει με παιχνίδια, να ακούει όμορφα παραμύθια, να μάθει τραγούδια, να μάθει κανόνες, να μάθει γράμματα και αριθμούς, να μάθει να σέβεται τους άλλους και πολλά άλλα πράγματα που δεν μπορεί να μάθει στο σπίτι!!!!

τι είπαν τα παιδιά των άλλων σχολείων


Οι δράσεις μας σε padlet



February activities-δραστηριότητες Φεβρουαρίου
The power of Friendship

Ομαδική εργασία 'Η δύναμη της φιλίας"
Σε  κάθε κομμάτι παζλ κάθε παιδί ζωγράφισε το φίλο του και τι του αρέσει να παίζει μαζί του.Γύρω γύρω το αποτύπωμα παλάμης κάθε παιδιού 

Μάθαμε το τραγούδι "Χέρια σαν κι αυτά"των locomondo
Και κάθε παιδί ζωγράφισε έναν στίχο του τραγουδιού


Η συλλογική εργασία των μελών του έργου για τη φιλία 
Δημιουργήθηκε με το Padlet

και τα συνεργατικά βραχιολάκια της φιλίας που με αυτά θα στολιστούν τα σχολεία μας




March activities-δραστηριότητες Μαρτίου
Τελευταία και αποχαιρετιστήρια συνεργατική δραστηριότητα: τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι των locomondo "Χέρια σαν κι αυτά".

                                                   



Και το υπέροχο συνεργατικό βίντεο του τραγουδιού

όλα τα μέλη σε ένα padlet

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Τα παιδιά αποφάσισαν τη συνέχεια της ιστορίας της Χάιντι
Πρώτα έγινε η καταγραφή συνεργατικά σε ένα meetingwords

κάθε σχολείο ζωγράφισε την εικόνα που του αντιστοιχούσε...
(η δική μας)

και μετά δημιουργήθηκε μια παρουσίαση power point με όλη την ιστορία
Και για να πραγματοποιήσουμε τα λόγια του τραγουδιού "Υπάρχουν χέρια που φυτεύουν ένα δέντρο....."φυτέψαμε ένα δεντράκι στην αυλή του σχολείου μας 
 Και το δέντράκι το ονομάσαμε το "Δέντρο της Χάιντι"

Για την αξιολόγηση του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που μοιράστηκε στους γονείς των μαθητών όλων των συνεργαζόμενων σχολείων. Το ερωτηματολόγιο

η γνώμη των μαθητών για το πρόγραμμα- students opinion

η γνώμη των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα- teachers opinion


Δημιουργήθηκε με το Padlet

Τελική ενημέρωση γονέων


.................

1 σχόλιο:

  1. Σοφία ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!Όλα τέλεια!!!Πολύ ωραίες δραστηριότητες.Πολλές...Πως τα προλαβαίνετε;Mπραβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή