Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 5-20 Οκτωβρίου 2019

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 5-20 Οκτωβρίου 2019

Αγαπητοί γονείς, σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με μια σειρά δράσεων έως τις 18 Οκτωβρίου 2019. Πιστεύουμε ότι ο βασικός εγραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης. Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου, παρέχοντας δωρεάν σε σχολεία και δασκάλους ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, εκπαιδευτικό υλικό, διεθνείς προκλήσεις και ευκαιρίες ανταλλαγών.



Eu Code Week 5-20 October 2019
Τα σχολεία που συνεργάζονται


Η συμμαχία μας σε αριθμούς ως τώρα 4 χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Ολλανδία, Μολδαβία)
37 σχολεία/φορείς (32 Νηπιαγωγεία, 2 Δημοτικά σχολεία, 2 Γυμνάσια/Λύκεια, 1 Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, 1 Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης)
Πάνω από 40 εκπαιδευτικοί
Περισσότεροι από 1000 μαθητές και μαθήτριες (4-18 ετών)
Οι μαθητές μας θα πειραματιστούν και θα προγραμματίσουν τη Beebot, τη μικρή μέλισσα που διαθέτουμε
Μπορείτε να δείτε  τη δική μας συμμετοχή στον παρακάτω σύνδεσμο

Ξεκινήσαμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (code week) με παιχνίδια.
Ξεκινήσαμε μιλώντας για τη ρομποτική στη ζωή μας. Γίναμε ρομπότ. Κινηθήκαμε σαν ρομπότ. Πως λειτουργούμε;
Πρώτος στόχος να κατανοήσουν τα παιδιά πως ένα ρομπότ μπορεί να κάνει μόνο ότι έχουμε προγραμματίσει. Προγραμματίζουμε τα παιδιά  ρομπότ να κινούνται μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά. Παίζοντας τα παιδιά μαθαίνουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού και τις θέσεις στο χώρο.

Ξεκινήσαμε με αφορμή ένα πίνακα ζωγραφικής και αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης του Artful Thinking (Έντεχνος Συλλογισμός), της ερευνητικής ομάδας Project Zero του Πανεπιστημίου Harvard, «ο πίνακας ως η αρχή/μέση/τέλος μιας ιστορίας» 
Είδαμε τον πίνακα. Χρησιμοποιήσαμε μια σειρά δημιουργικές ερωτήσεις ώστε τα παιδιά να παρατηρήσουν σε βάθος το έργο τέχνης. Ενθαρρύναμε την περιέργεια και τα παροτρύναμε να σκεφτούν τι μπορεί να συμβαίνει στον πίνακα. Συνεργάστηκε όλη η ομάδα σε ολομέλεια.Τα παιδιά προσπάθησαν να προσδιορίσουν τον τόπο, τον χρόνο, την εποχή.Όλα τα στοιχεία έγιναν μια μικρή ιστορία. Δυσκολία υπήρξε στο να αποτυπωθεί το πριν και το μετά όμως στο τέλος επιτεύχθηκε. 
Στη συνέχεια το κάθε παιδί ζωγράφισε  όποιο μέρος του πίνακα του άρεσε περισσότερο. Στην εικαστική δραστηριότητα τα παιδιά χρησιμοποίησαν μαρκαδόρους. Η ιστορία χωρίστηκε σε φράσεις. Τα παιδιά την ξαναδιηγήθηκαν και επέλεγαν ποια ζωγραφιά τους άρεσε.Έτσι εικονογραφήθηκε η ιστορία.

 H ιστορία μας όπως διαμορφώθηκε:





 και η ιστορία τοποθετήθηκε στο επιδαπέδιο πλέγμα. Τα παιδιά αφηγούνταν την ιστορία και προχωρούσαν σαν ρομποτάκια και κινούνταν με εντολές, δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίαω,στις σωστές εικόνες, αναζητώντας το κάθε παιδί μια διαφορετική διαδρομή. Τα παιδιά-ρομπότ κινήθηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες των άλλων παιδιών.
  








Στο τέλος, η ιστορία τοποθετήθηκε στο πλέγμα του επιδαπέδιου ρομπότ (beebot) Τα παιδιά  προγραμμάτισαν το ρομπότ και αφηγούνταν την ιστορία που  δημιουργήθηκε. 






  Με αυτές τις δραστηριότητες, ολοκληρώσαμε για φέτος τη συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα- Codeweek 2019. Οι εντυπώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών πολύ θετικές. Τα νήπια χαίρονται και ευχαριστιούνται τις δραστηριότητες ρομποτικής. Η καλλιέργεια της σκέψης μέσω των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εποχή που ζούμε,  είναι θετικό να αξιοποιείται από το νηπιαγωγείο, καθώς τα παιδιά καλλιεργούν δεξιότητες και μαθαίνουν παίζοντας και διασκεδάζοντας.

1 σχόλιο: