Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014-2015 «ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ»,1ο Εργαστήριο

Ξεκίνησαν τα εργαστήρια με την κ. Κική Παπαδημητρίου.
1ο εργαστήριο με γονείς και κατασκευή μπισκότων με υγιεινά υλικά


Τα παιδιά προσηλωμένα παρακολουθούν την κ. Κική να αναμειγνύει τα υλικά της συνταγής των μπισκότων
 






Στο ταψί για ψήσιμο.....


και έτοιμα τα μπισκοτάκια, τα οποία έγιναν ανάρπαστα!!!!

Να και η συνταγή γι'αυτούς που θέλουν να τα δοκιμάσουν.Είναι πραγματικά πολύ νόστιμα και έχουν πολύ υγιεινά  υλικά!!!!


Η κ. Κική ανακατεύει μέλι με ταχίνι, το απλώνουμε σε μαύρο ψωμί.... 

 παιδιά και γονείς δοκιμάζουν





Αφού τα παιδιά και οι γονείς γεύτηκαν για πρωινό τα μπισκοτάκια και το μαύρο ψωμί με μέλι και ταχίνι, ακολούθησε από την κ. Κική η αφήγηση του παραμυθιού "Το στοχολούλουδο" του Ευγένιου Τριβιζά, που έχει σαν θέμα τον στόχο και πως μπορεί να επιτευχθεί. Η κ. Κική ταυτόχρονα ζωγράφιζε την ιστορία  του παραμυθιού.
Μπορούμε να παρομοιάσουμε το στόχο μας για υγειινή διατροφή, με ένα λουλούδι, "το στοχολούλουδο", που υπάρχει και μεγαλώνει όσο το φροντίζουμε και το ποτίζουμε, όπως οι σπόροι της φακής στο βαμβάκι.








Παιδιά και γονείς μίλησαν για τα συναισθήματα που βίωσαν κατά την διάρκεια του εργαστηρίου.Τα συναισθήματα ποικίλα: χαρά, αγάπη,ευχαρίστηση,συγκίνηση από γονείς που ένιωσαν ότι συμμετείχαν με τα παιδιά τους σε μια μοναδική εμπειρία, που τη βιώνεις μόνο όταν μπεις στην σχολική τάξη.Κάποιοι δήλωσαν οτι ξανάγιναν παιδιά, έστω και για λίγο



Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε από το παραμύθι

















Μια υπέροχη και γλυκιά μέρα έφτασε στο τέλος της.Οι γονείς έφυγαν ενθουσιασμένοι και οι περισσότεροι δήλωσαν οτι θα προσπαθήσουν να παρακολουθήσουν όλα τα επόμενα εργαστήρια!!!  


Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014-2015 «ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ»,

ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΘ «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ»- ΠΡΟΛΗΨΗ- ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ 4ης ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : «ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ» -ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ - Επ. Υπεύθυνη: ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΓ. ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΘ «ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ»



2ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, «ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ», ΜΕ ΕΜΠΛΟΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

Συνεχίζουμε φέτος το Καινοτόμο  πρόγραμμα Αγωγής Υγείας "Γεύσεις και χρώματα"με τίτλο
«Διατροφή Και Συναισθήματα»

Πρώτη μέρα του προγράμματος και τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό την κ.Κική Παπαδημητρίου, η οποία μαζί με τις κούκλες της, θα έρχεται στο Νηπιαγωγείο μας και θα  υλοποιεί διάφορες δραστηριότητες, που θα ευαισθητοποιήσουν γονείς και παιδιά σε θέματα υγιεινής διατροφής και διαχείρισης συναισθημάτων.
Όσοι γονείς ήρθαν στην πρωινή συνάντηση, ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα πίνοντας τσάι από βραστάρια και παρακολούθησαν μαζί με τα παιδιά τους
το κουκλοθέατρο με τίτλο
«Σάχατα, Μαλπινέ Ζιουραγόβακα»
 Όσοι γονείς ήρθαν στην μεσημεριανή συνάντηση, ενημερώθηκαν μόνο για το πρόγραμμα από την κ. Κική.






Η κ.Κική (δεξιά) εν δράση με τις κούκλες της που είναι πολύ αγαπητές στα παιδιά.Ο Αχνούλης και η Διατροφούλα που είναι οι πρωταγωνιστές, ο Ιμάμ, ο Αγρότης ο Ερευνητής,τα ψαράκια και πολλές άλλες....





 Τα παιδιά μιλούν για τις κούκλες που τους άρεσαν

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Κουκλοθέατρο "Η Ντενεκεδούπολη"

Στις 17 Νοέμβρη, ημέρα επετείου του Πολυτεχνείου, τα παιδιά παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο που έπαιξαν οι Νηπιαγωγοί, σε μια διασκευή του ομώνυμου βιβλίου της Ευγενίας Φακίνου. "Η Ντενεκεδούπολη".





Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Ατομική κατασκευή "Εδώ Πολυτεχνείο"







Ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυράννης


Ένα εξαιρετικό παραμύθι για να κατανοήσουν τα παιδιά τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Τυραννίας γραμμένο από τη συνάδερφο Εύη Καρέλλα.Το δανείστηκα από το ιστολόγιό της στάση νηπιαγωγείο και το έκανα ηλεκτρονικό παραμύθι.Την ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά της!!!!!!
για να διαβάσετε το παραμύθι πατήστε εδώ

Πηγή: http://stasinipiagogio.blogspot.gr/

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Πολυτεχνείο-Εκλογές

 Στο Νηπιαγωγείο  είναι ούτως ή άλλως πολύ δύσκολο, να προσεγγίσεις τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Εμείς εκμεταλλευόμαστε αυτές τις μέρες, για να μιλήσουμε για την έννοια της Δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούμε παραμύθια κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών μας, που προσφέρονται για κουκλοθέατρο, συζήτηση  και δραματοποίηση
Ένα από αυτά τα βιβλία είναι η "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου, που βοηθάει να κατανοήσουν τα παιδιά, όσο είναι δυνατόν, πως είναι να χάνεις την ελευθερία σου.
Την Τρίτη λοιπόν ξεκινήσαμε.....

  Διαβάσαμε το παραμύθι,συζητήσαμε και μετά το δραματοποιήσαμε.

Δραστηριότητες
Γλώσσα:Αντιστοίχιση κούκλες - ονόματα



 Πίνακας αναφοράς:Ήρωες Ντενεκεδούπολης

Μαθηματικά:Ήρωας που προτιμώ


 Εικαστικά: Κατασκευάζω τον ήρωά μου...



 τον κάνω κούκλα και παίζω κουκλοθέατρο

Τα τραγούδια που μάθαμε


Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο 
δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση,
παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω
την αγάπη και μου λες ... πως σ’ αρέσει.


Τα παιδιά τραγουδάνε στους δρόμους
κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει
τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα
λουλουδίζει σαν ανθός ... στο περβάζι

Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου
κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία
σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος
πόσο μοιάζει με μικρή ... πολιτεία.



Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης

 Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος 







Ο δρόμος

Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία

κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά.

Ήταν μια λέξη μοναχά, ελευθερία

κι έπειτα είπαν πως την έγραψαν παιδιά.


 
Λα λα λα λα...

 

Ύστερα κύλησε ο καιρός κι η ιστορία

πέρασε εύκολα απ’ τη μνήμη στην καρδιά.

Ο τοίχος έγραφε μοναδική ευκαιρία

εντός πωλούνται πάσης φύσεως υλικά.


 
Λα λα λα λα...


Στίχοι: Μητροπούλου Κωστούλα
 Μουσική: Λοΐζος Μάνος
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη
 




Ένα το χελιδόνι


Ενα το χελιδόνι κι η άνοιξη ακριβή,

για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή.

Θέλει νεκροί χιλιάδες να 'ναι στους τροχούς,

Θέλει κι οι ζωντανοί να δίνουν το αίμα τους.


 
Θε μου Πρωτομάστορα μ' έχτισες μέσα στα βουνά,

Θε μου Πρωτομάστορα μ' έκλεισες μες στη θάλασσα!


 
Πάρθηκεν από μάγους το σώμα του Μαγιού.

Το 'χουνε θάψει σ' ένα μνήμα του πέλαγου,

σ' ένα βαθύ πηγάδι το 'χουνε κλειστό,

μύρισε το σκοτάδι κι όλη η άβυσσος.


 
Θε μου Πρωτομάστορα μέσα στις πασχαλιές και Συ,


Θε μου Πρωτομάστορα μύρισες την Ανάσταση!

 

Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης


Τετάρτη


Με αφορμή την γιορτή του Πολυτεχνείου και για να κατανοήσουν τα παιδιά, όσο είναι δυνατόν, την έννοια της 
 δημοκρατίας και την εκλογή "αρχηγού" διαβάσαμε το
 παραμύθι "Στο δάσος" της Σοφίας Ζαραμπούκα.



 
 
Στη συνέχεια υλοποιήσαμε ένα ημερήσιο πρόγραμμα με θέμα τις "Εκλογές" για να βγάλουμε τον πρόεδρο της τάξης μας.Τα παιδιά ξεκίνησαν να ετοιμάζουν το ψηφοδέλτιο.¨Εκοψαν φωτογραφίες και ονόματα και έτοιμο το ψηφοδέλτιο.





Στη συνέχεια έβαλαν το δακτυλικό τους αποτύπωμα, για να φτιάξουν την ταυτότητά τους. 
 




Κι όπως είναι φυσικό οι υποψήφιοι έβγαλαν λόγο!!!!





Εφορευτική επιτροπή εν δράση!!!!! 

Σβήνει τα ονόματα των πολιτών που θα ψηφίσουν.






Ψηφίζουν μέσα στο παραβάν,
 


βάζοντας δύο σταυρούς!!!




 
 
Πολύ δύσκολη η απόφαση!!!! Ποιούς να ψηφίσω τώρα;;;;;
 

Βγαίνοντας από το παραβάν ρίχνουν το ψηφοδέλτιο στην 

κάλπη.

 



Έφτασε η ώρα της καταμέτρησης των ψήφων!!!!






 Αναδείχθηκε αρχηγός ο Σ.............!!!!!




 

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Είκοσι κανόνες για να χτίσει την αυτοπεποίθησή του κάθε παιδί

Αυτοί οι 20 κανόνες είναι πολύ σημαντικοί για να τους υπενθυμίζουμε στα παιδιά (και στους εαυτούς μας), έχοντας την επίγνωση ότι δεν αρκούν μόνο τα λόγια. Χρειάζεται και οι πράξεις μας να συμβαδίζουν με  ό,τι λέμε! 

1. Συμπεριφέρομαι στους άλλους με τον τρόπο που θα ήθελα να μου συμπεριφέρονται. Αν θέλω οι άνθρωποι να είναι ευγενικοί μαζί μου, μαθαίνω να είμαι ευγενικός. Αν μ΄αρέσει να με ενθαρρύνουν, μαθαίνω να ενθαρρύνω κι εγώ.
2. Γελάω με τις γκάφες και τις αστείες καταστάσεις, χωρίς ποτέ να γελάω εις βάρος κάποιου παιδιού. Η αξιοπρέπεια είναι πάνω απ΄όλα.
3. Το κουτσομπολιό είναι ανόητο και ανώφελο. Οταν κάποιος δεν είναι μπροστά, θα πω γι’ αυτόν μόνο κάτι καλό.
4. Οταν νιώθω θλίψη, μπορώ να κάνω κάτι για να νιώσω καλύτερα. Στρέφομαι σε μια δημιουργική απασχόληση, πάω για τρέξιμο, μιλάω με τους γονείς μου, γράφω τις σκέψεις μου, απαριθμώ τις όμορφες στιγμές και καταστάσεις που έχω στη ζωή μου.
5. Στο παιχνίδι ακολουθώ τους κανόνες και παίζω έντιμα. Αποδέχομαι την ήττα, χαίρομαι με τη νίκη, γνωρίζοντας πως και οι δυο καταστάσεις είναι φυσιολογικές.
6. Δεν είμαι μόνο ό,τι φαίνεται εξωτερικά. Η εμφάνιση είναι μόνο μια πτυχή αυτού που είμαι. Ο,τι σκέφτομαι και νιώθω είναι ακόμα πιο σημαντικό. Οταν είμαι μέσα μου καλά, δείχνω καλά κι “απ΄έξω”.
7. Φροντίζω τον εαυτό μου με σεβασμό και προσέχω την υγεία μου. Δίνω σημασία στα μηνύματα που μου δίνει το σώμα μου. Του προσφέρω ξεκούραση, ύπνο,  καλό φαγητό, κίνηση, ενέργεια!
8. Λέω κατηγορηματικά “Οχι” σε ό,τι μπορεί να βλάψει το σώμα μου, να απειλήσει την ασφάλειά μου ή μου ζητούν άλλοι να ακολουθήσω παρά τη θέλησή μου. Εμπιστεύομαι την εσωτερική μου φωνή όταν με προειδοποιεί για κάποιο κίνδυνο.
9.  Λέω την αλήθεια. Το ψέμα φέρνει κι άλλο ψέμα και κάνει τη ζωή μου δύσκολη. Δεν το χρειάζομαι.
10. Η δημιουργικότητα φέρνει χαρά και ομορφιά στη ζωή μου. Γίνομαι δημιουργικός όταν ζωγραφίζω, χορεύω, κατασκευάζω, παίζω μουσική ή ασχολούμαι με κάποια μορφή τέχνης.
11. Αποδέχομαι τα παιδιά που είναι διαφορετικά από μένα. Μπορώ να μάθω πολλά απ΄αυτά. Μπορώ να έχω φίλους που είναι διαφορετικοί από μένα και μας ενώνουν τα κοινά μας ενδιαφέροντα.
12. Τα λάθη επιτρέπονται. Ολοι κάνουν λάθη. Αντί να θυμώνω με τον εαυτό μου, δοκιμάζω ξανά. Δεν εγκαταλείπω την προσπάθεια όταν συναντώ τις πρώτες δυσκολίες.
13. Οταν σχεδιάζω να κάνω κάτι που φαίνεται μεγάλο και δύσκολο, μαθαίνω να το “σπάζω” σε μικρότερα κομμάτια που μου είναι πιο εύκολο να ολοκληρώσω.
14. Οταν θέλω να αγοράσω κάτι, ρωτάω τον εαυτό μου: “Είναι στ΄αλήθεια κάτι που χρειάζομαι;”
15. Οταν κοιτάω τον εαυτό μου στον καθρέφτη πάντα του λέω μια καλή κουβέντα και του χαμογελάω!
16. Κάθε μέρα μαθαίνω κάτι καινούργιο. Η μάθηση μού ανοίγει κανούργιους δρόμους και πλουτίζει κάθε στιγμή τη ζωή μου.
17. Είμαι υπεύθυνος και επιμελής με ό,τι αναλαμβάνω. Διαβάζω τα μαθήματά μου και κάνω τις εργασίες μου πρώτα για μένα κι όχι για να αποσπάσω το “μπράβο” από δασκάλους και γονείς.
18. Προσέχω τον εαυτό μου. Δίνω σημασία στις σκέψεις και στα συναισθήματά μου. Πριν επιλέξω, μαθαίνω να αναρωτιέμαι “είναι καλό για μένα να…..    ;” ή “θα νιώθω καλά αν…….   ;”. Αφουγκράζομαι την απάντηση που δίνει η καρδιά και το σώμα μου. Αναγνωρίζω και σέβομαι τα μηνύματα αυτά και δεν τα υποτιμώ.
19. Το μοίρασμα με ανθρώπους που εμπιστεύομαι και αγαπώ κάνει τη χαρά μου μεγαλύτερη και τη λύπη μικρότερη.  Αναγνωρίζω πως μέσα από τη συνεργασία ακόμα και τα πιο δύσκολα έργα γίνονται ευκολότερα.
20. Υπάρχει πάντα λύση σε κάθε πρόβλημα. Τη λύση αυτή μπορώ να τη βρω και να την ακολουθήσω!