Στο Νηπιαγωγείο είναι
ούτως ή άλλως πολύ
δύσκολο, να προσεγγίσεις τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Εμείς εκμεταλλευόμαστε αυτές
τις μέρες, για να μιλήσουμε για την έννοια της Δημοκρατίας και του
σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούμε παραμύθια κατάλληλα για την ηλικία των
παιδιών μας, που προσφέρονται για κουκλοθέατρο,
συζήτηση και δραματοποίηση.
Ένα από αυτά τα βιβλία είναι η "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου, που βοηθάει να κατανοήσουν τα παιδιά, όσο είναι δυνατόν, πως είναι να χάνεις την ελευθερία σου.
Ένα από αυτά τα βιβλία είναι η "Ντενεκεδούπολη" της Ευγενίας Φακίνου, που βοηθάει να κατανοήσουν τα παιδιά, όσο είναι δυνατόν, πως είναι να χάνεις την ελευθερία σου.
Την Τρίτη λοιπόν ξεκινήσαμε.....
Διαβάσαμε το παραμύθι,συζητήσαμε και μετά το δραματοποιήσαμε.
Δραστηριότητες
Γλώσσα:Αντιστοίχιση κούκλες - ονόματα
Πίνακας αναφοράς:Ήρωες Ντενεκεδούπολης
Μαθηματικά:Ήρωας που προτιμώ
Εικαστικά: Κατασκευάζω τον ήρωά μου...
τον κάνω κούκλα και παίζω κουκλοθέατρο
Τα τραγούδια που μάθαμε
Τα παιδιά
ζωγραφίζουν στον τοίχο
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση,
την αγάπη και μου λες ... πως σ’ αρέσει.
Τα παιδιά τραγουδάνε στους δρόμους
κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει
τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα
λουλουδίζει σαν ανθός ... στο περβάζι
Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου
κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία
σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος
πόσο μοιάζει με μικρή ... πολιτεία.
Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος
Ο δρόμος
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά.
Ήταν μια λέξη μοναχά, ελευθερία
κι έπειτα είπαν πως την έγραψαν παιδιά.
Λα λα λα λα...
Ύστερα κύλησε ο καιρός κι η ιστορία
πέρασε εύκολα απ’ τη μνήμη στην καρδιά.
Ο τοίχος έγραφε μοναδική ευκαιρία
εντός πωλούνται πάσης φύσεως υλικά.
Λα λα λα λα...
Στίχοι: Μητροπούλου Κωστούλα
Μουσική: Λοΐζος Μάνος
Μουσική: Λοΐζος Μάνος
Πρώτη εκτέλεση: Σούλα Μπιρμπίλη
Ένα το χελιδόνι
Ενα το χελιδόνι κι η άνοιξη ακριβή,
για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή.
Θέλει νεκροί χιλιάδες να 'ναι στους τροχούς,
Θέλει κι οι ζωντανοί να δίνουν το αίμα τους.
Θε μου Πρωτομάστορα μ' έχτισες μέσα στα βουνά,
Θε μου Πρωτομάστορα μ' έκλεισες μες στη θάλασσα!
Πάρθηκεν από μάγους το σώμα του Μαγιού.
Το 'χουνε θάψει σ' ένα μνήμα του πέλαγου,
σ' ένα βαθύ πηγάδι το 'χουνε κλειστό,
μύρισε το σκοτάδι κι όλη η άβυσσος.
Θε μου Πρωτομάστορα μέσα στις πασχαλιές και Συ,
Θε μου Πρωτομάστορα μύρισες την Ανάσταση!
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Τετάρτη
Με αφορμή την γιορτή του Πολυτεχνείου και για να κατανοήσουν τα παιδιά, όσο είναι δυνατόν, την έννοια της
δημοκρατίας και την εκλογή "αρχηγού" διαβάσαμε το
παραμύθι "Στο δάσος" της Σοφίας Ζαραμπούκα.
Στη συνέχεια υλοποιήσαμε ένα ημερήσιο πρόγραμμα με θέμα τις "Εκλογές" για να βγάλουμε τον πρόεδρο της τάξης μας.Τα παιδιά ξεκίνησαν να ετοιμάζουν το ψηφοδέλτιο.¨Εκοψαν φωτογραφίες και ονόματα και έτοιμο το ψηφοδέλτιο.
Στη συνέχεια έβαλαν το δακτυλικό τους αποτύπωμα, για να φτιάξουν την ταυτότητά τους.
Κι όπως είναι φυσικό οι υποψήφιοι έβγαλαν λόγο!!!!
Εφορευτική επιτροπή εν δράση!!!!!
Σβήνει τα ονόματα των πολιτών που θα ψηφίσουν.
Ψηφίζουν μέσα στο παραβάν,
βάζοντας δύο σταυρούς!!!
Πολύ δύσκολη η απόφαση!!!! Ποιούς να ψηφίσω τώρα;;;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου